- افزونه Chronicles
- افزونه Developer
- افزونه Faction
- افزونه Ranger Mode
- افزونه RPK
- افزونه Tower

معرفی افزونه‌های قابل دانلود (DLC) بازی:

- افزونه Chronicles
:
با استفاده از این افزونه بازگشتی به مسکو خواهید داشت و می توانید سه مرحله جدید را در نقش سه شخصیت به نام های آنا، پاول و کان بازی کنید. همچنین فردی به نام اولمن شما را همراهی می کند.
- افزونه Developer

با استفاده از این افزونه می توانید بازی مترو را به شکل جدیدی تجربه نمایید. با مراجعه به بخش Shooting Range می توانید سلاح های مختلف موجود در بازی را امتحان کنید و تعدادی مسابقه مهارتی را کامل نمایید. با بررسیمکانی به نام موزه می توانید شخصیت ها را دقیق تر بشناسید. همچنین می توانید در مرحله ای جدید با عنکبوت ها مبارزه کنید و با شعله افکن خود آن ها را به آتش بکشید.
- افزونه Faction
به عنوان یک متخصص که شخصیت جدیدی است، سه مرحله جدید را بازی کنید. می توانید به عنوان متخصص یکی از مهارت های تک تیر اندازی، نیروی پلیس ویژه و یا نیروی ویژه با سلاح های سنگین را انتخاب کنید. همچنین این افزونه سه سلاح کشنده جدید شامل یک تفنگ دوربین دار مجهز را به زراد خانه شما اضافه می کند.
- افزونه Ranger Mode
این افزونه مخصوص بازیکنان با تجربه و با مهارت بالا است. شما در حالی وارد دنیای بازی می شوید که HUD و سایر جزئیات تصویری حذف شده است تا به شما حس واقعی تری از حضور در دنیای مترو را القا نماید. کلیه مهمات و کمک های اولیه کمیاب می شوند. اما جالب ترین قسمت نبرد های میان شما و  دشمنان است که به صورت بسیار کشنده ای تغییر یافته است. حال شما و دشمنان می توانید صدمات بیشتری را به هم وارد آورید و هر ضربه یک ضربه مهم به حساب می آید. علاوه بر نکات ذکر شده، سلاح های جدیدی با قابلیت شخصی سازی به بازی اضافه می شوند.
- افزونه RPK

این افزونه یک مسلسل زمان شوروی را به بازی اضافه می کند که سرعت شلیک بسیار بالایی دارد و بسیار کاربردی و کشنده است. این مسلسل را می توانید از فروشگاه های سلاح فروشی داخل بازی تهیه نمایید.
- افزونه Tower
با افزودن این افزونه به بازی، مرحله جدیدی به بازی اضافه می شود که در یک برج نظامی اتفاق می افتد. از این برج به شدت محافظت می شود و شما باید راه خود را از میان سربازان تا دندان مسلح باز کنید.